Ik heb een boete ontvangen van de autoverhuurder, wat nu?

Gewijzigd op Wo, 13 Sep, 2023 om 1:30 PM

Wij begrijpen dat het erg vervelend is als je een fijne vakantie hebt gehad maar een paar weken later een brief ontvangt van de lokale autoverhuurder met administratiekosten voor een gereden boete. Hoe zit dit nou precies?

Als eigenaar van de huurauto ontvangt de lokale autoverhuurder een lijst met verkeersovertredingen vanuit de lokale autoriteiten, gerangschikt op kenteken en datum, maar zonder aanvullende informatie. Zij zoeken hier de bestuurder van de auto bij die op dat moment in de auto reed en geven de naam en adresgegevens van deze bestuurder door aan de lokale autoriteiten. 

Volgens de verhuurvoorwaarden mag de lokale autoverhuurder voor deze handeling administratiekosten in rekening brengen bij de betreffende bestuurder. Voor de betaling gebruiken ze – eveneens conform verhuurvoorwaarden – de creditcard die als waarborg voor de autohuur is opgegeven. Voor deze procedure geldt standaard bij iedere boete een vastgesteld bedrag voor administratiekosten. De exacte hoogte ervan staat opgenomen in de autohuurvoorwaarden van jouw vakantiebestemming.

Van de lokale autoriteiten ontvang je vervolgens binnen twee jaar de originele boete op naam, inclusief een factuur met betalingsmogelijkheden. 

Om privacyredenen krijgt Sunnycars of de lokale autoverhuurder geen inhoudelijke informatie over de boete en kunnen wij hierin niet bemiddelen. Mocht je in beroep willen gaan of mochten je verder nog vragen hebben over de verkeersovertreding, dan kun je het beste contact opnemen met de lokale autoriteiten via de contactgegevens die terug te vinden zijn op de originele boete. 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren

Vragen over hetzelfde onderwerp

Gerelateerde vragen

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

WhatsApp of bel ons!

WhatsApp ons op het nummer +3238081067. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.


Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag: 09:00-18:00

Zaterdag: 10:00-17:00

Zondag: gesloten


Bekijk afwijkende openingstijden

Social Media

Stel jouw vraag via een DM op onze socials en tijdens openingstijden beantwoorden wij jouw bericht.


Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag: 09:00-18:00

Zaterdag: 10:00-17:00

Zondag: gesloten


Bekijk afwijkende openingstijden

Stuur ons een mail

Je helpt ons om jouw mail te sturen via ons contactformulier. Houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd, afhankelijk van de drukte.