Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Gewijzigd op 13 Sep 2023

Reis- en/of annuleringsverzekering

De reisverzekering kent de volgende regels voor gevallen die verband houden met de COVID-19 pandemie:

  • Je bent tijdens de reis verzekerd voor COVID-19 gerelateerde ziektekosten als aanvulling op de vergoeding van je zorgverzekering. Let op: de zorgverzekering dient ook dekking te bieden in het land waar je op vakantie bent. Er wordt uitsluitend een aanvullende vergoeding vanuit je reisverzekering gedaan.
  • Indien je vakantie door onvoorziene en COVID-19 gerelateerde omstandigheden langer duurt dan het aantal geplande dagen (buiten je wil om), dan blijft je reisverzekering geldig tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren.
  • Eventuele extra reis- en verblijfkosten omdat je langer op je reisbestemming moet blijven ten gevolge van het COVID-19 virus, zijn alleen verzekerd als jij of jouw medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens je reis. Dit is niet van toepassing als er alleen een quarantaine verplichting is. Neem contact op met de verzekeraar als je ernstig ziek bent en in andere gevallen met jouw reisorganisatie of vervoersmaatschappij.
  • Zie hier de polisvoorwaarden voor de verzekeringen.

De annuleringsverzekering kent de volgende beperkingen voor gevallen die verband houden met de COVID-19 pandemie.:

  • Er is geen dekking als er niet gereisd kan worden vanwege algemene overheidsmaatregelen in verband met de COVID-19 pandemie. Eliza was here zal de reis dan annuleren en je ontvangt een voucher of geld terug.
  • Er is geen dekking als je zelf jouw reis annuleert zonder geldige reden voordat Eliza dit doet in verband met de COVID-19 pandemie.
  • Als er geen negatief reisadvies is of een inreisbeperking, dan is er wel dekking als iemand (van het reisgezelschap of de naaste familie) ziek of overleden is door het COVID-19 virus en er daardoor niet gereisd kan worden. Iemand die positief getest is op COVID-19 wordt beschouwd als ziek, ook al heeft deze persoon niet direct klachten.
  • Als je visum geweigerd wordt voor de reis, dan ben je wel verzekerd als dit gaat om een persoonlijke (COVID-19 gerelateerde) reden. Je bent niet verzekerd als dit komt door een algemene regel in verband met de COVID-19 pandemie.
  • Als jij jouw vakantie moet annuleren of afbreken vanwege onvoorziene omstandigheden die buiten jouw schuld zijn, dan ben je met de Allrisk Annuleringsverzekering gedekt voor 75% van de annuleringskosten.
  • Als jij of een reisgenoot voor vertrek in quarantaine moet, zonder zelf besmet te zijn met het COVID-19 virus, dan is dat alleen gedekt onder de Allrisk Annuleringsverzekering en met een eigen risico van 25%.
  • Zie hier de polisvoorwaarden voor de verzekeringen.

Wil je de voorwaarden bekijken, klik dan hier.

Let op: voor onze verzekeringen is het van belang dat je een Belgische zorgverzekering hebt. Ben je woonachtig in Nederland? Dan kun je geen verzekering (bij)boeken via Eliza was here België.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren

Vragen over hetzelfde onderwerp

Gerelateerde vragen

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

WhatsApp of bel ons!

WhatsApp ons op het nummer +3238081067. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.


Openingstijden:

maandag-vrijdag: 09:00-18:00

zaterdag: 10:00-17:00

zondag: gesloten


Bekijk afwijkende openingstijden

Social Media

Stel jouw vraag via een DM op onze socials en wij beantwoorden jouw bericht tijdens de openingstijden:


maandag-vrijdag: 09:00-18:00

zaterdag: 10:00-17:00

zondag: gesloten


Bekijk afwijkende openingstijden

Stuur ons een mail

Je helpt ons om jouw mail te sturen via ons contactformulier. Houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd, afhankelijk van de drukte.