Of je recht hebt op compensatie, hangt af van verschillende factoren. De regels hierover zijn vastgelegd in de Europese wetgeving. Je vindt de meest actuele informatie op de website van Belgium.be.
Hoe vraag ik compensatie aan?
Als je recht denkt te hebben op compensatie, kun je dit zelf aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je hebt gevlogen. Op hun website vind je meestal een formulier of contactoptie om een claim in te dienen.
Let op deze belangrijke tips:
- Dien het formulier per persoon in. Veel luchtvaartmaatschappijen accepteren geen groepsverzoek per boeking, ook al lijkt dat mogelijk. Als je het per boeking indient, kan je claim worden afgewezen.
- Kies het juiste formulier. Soms zijn er aparte formulieren voor EU-compensatie of voor extra gemaakte kosten (zoals maaltijden of overnachtingen).
- Vlieg je van of naar een land buiten de EU? Bijvoorbeeld Turkije of Egypte? Dan geldt de EU-regelgeving niet voor zowel de heen- als terugvlucht. Toch raden we aan om altijd een claim in te dienen bij de luchtvaartmaatschappij.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren
Vragen over hetzelfde onderwerp
Gerelateerde vragen
Heb jij jouw antwoord niet gevonden?
WhatsApp of bel ons!
WhatsApp ons op het nummer +3238081067. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 09:00-18:00
Zaterdag: 10:00-17:00
Zondag: gesloten
Social Media
Stel jouw vraag via een DM op onze socials en tijdens openingstijden beantwoorden wij jouw bericht.
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 09:00-18:00
Zaterdag: 10:00-17:00
Zondag: gesloten
Stuur ons een mail
Je helpt ons om jouw mail te sturen via ons contactformulier. Houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd, afhankelijk van de drukte.