Hoe kan ik een stoel bij Transavia reserveren?

Gewijzigd op 28 Nov 2023

Flexibele vluchten
Het is mogelijk om vanaf 6 weken tot 30 uur voor jouw vlucht stoelen te reserveren tegen betaling. Lukt het precies 6 weken voor vertrek nog niet om in te loggen bij Transavia? Probeer het dan later nog een keer. Het kan tot 72 uur duren voordat je kunt inloggen. Let op! Reserveer jij zes weken voor vertrek de stoelen voor jouw heenvlucht? Dan is het nog niet mogelijk om ook de stoelen van jouw terugvlucht te reserveren. Dit is namelijk pas vanaf zes weken voor jouw terugvlucht mogelijk. Houd hier rekening mee.

Niet-flexibele vluchten
Heb je niet-flexibele vluchten geboekt? Direct na het boeken van jouw vakantie kun je stoelen reserveren tegen betaling. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat jouw boeking is verwerkt bij Transavia. Dit kan tot 24 uur na het boeken duren.

Tip! In jouw Mijn Eliza account kun je terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:

Hoe maak ik een stoelreservering?

1. Ga naar de Selfservice van Transavia

2. Vul jouw boekingsnummer in van Eliza (flexibele vlucht) of het PNR-nummer (niet-flexibele vlucht), de achternaam van de hoofdboeker en je vertrekdatum in

3. Kies in de selfservice voor 'reserveer een stoel' en doorloop de stappen

4. Betaal de stoelreservering direct aan Transavia. Vanuit Transavia ontvang je een bevestiging van de stoelreservering per mail.


Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. 


Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo is een stoelreservering is niet mogelijk voor:

  • reizigers die rolstoel gebonden en geheel immobiel zijn
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen
  • alleenreizende kinderen van 5 tot en met 11 jaar
  • reisgezelschappen die groter zijn dan 9 personen

Bestaat jouw reisgeschap uit meer dan 9 personen? Neem voor een stoelreservering direct contact op met Transavia.


Houd er rekening mee dat een stoelreservering niet gelijk is aan online inchecken. Vanaf 30 uur tot vier uur voor vertrek kun je inchecken voor jouw vlucht met Transavia.


Let op: niet voor alle vluchten is het mogelijk om een stoelreservering te maken. Kijk op de selfservice van Transavia of het voor jouw vlucht mogelijk is. De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. Eliza heeft hier geen invloed op. Voor vragen over de door jouw gemaakte stoelreservering verwijzen wij je dan ook graag naar Transavia.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren

Vragen over hetzelfde onderwerp

Gerelateerde vragen

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

WhatsApp of bel ons!

WhatsApp ons op het nummer +3238081067. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.


Openingstijden:

maandag-vrijdag: 09:00-18:00

zaterdag: 10:00-17:00

zondag: gesloten


Bekijk afwijkende openingstijden

Social Media

Stel jouw vraag via een DM op onze socials en wij beantwoorden jouw bericht tijdens de openingstijden:


maandag-vrijdag: 09:00-18:00

zaterdag: 10:00-17:00

zondag: gesloten


Bekijk afwijkende openingstijden

Stuur ons een mail

Je helpt ons om jouw mail te sturen via ons contactformulier. Houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd, afhankelijk van de drukte.